Автомобільний кондиціонер створює в салоні комфортний мікроклімат, позбавляючи  від виснажливої літньої спеки. Автокондиціонер  більш вразливий у порівнянні з подібними пристроями, оскільки зазнає впливу трясіння під час руху, дорожнього бруду та агресивних хімікатів. Тому він  потребує регулярного технічного обслуговування та дозаправки.

 

Як працює кондиціонер в автомобілі?

 

Охолодження повітря в салоні відбувається завдяки наявності в закритій системі кондиціонера спеціального холодоагенту, який у процесі циркуляції переходить із газоподібного стану в рідкий .

Компресор автомобільного кондиціонера, приводиться в дію механічним способом за допомогою приводного ременя, що передає обертання коленвала. Компресор під високим тиском нагнітає газоподібний холодоагент (фреон) у систему. Завдяки сильному стисканню газ нагрівається приблизно до 150°C.

У конденсаторі  відбувається охолодження фреону, та  перетворення  його в рідкий стан. Цей процес супроводжується виділенням значної кількості тепла, яке відводиться завдяки конструкції конденсатора, що по суті є радіатором з вентилятором. Під час руху  автомобіля конденсор додатково обдувається зустрічним потоком повітря.

Далі фреон проходить через осушувач, що вловлює надлишки вологи, і потрапляє в розширювальний клапан. Завдяки розширювальному клапану регулюється потік холодоагенту, що надходить у випаровувач вже під зниженим тиском. Чим холодніший фреон на виході випаровувача, тим менший обсяг холодоагенту надходить через клапан на вхід випаровувача.

У випаровувачі фреон переходить із рідкого стану в газоподібний завдяки різкому зниженню тиску. Оскільки процес випаровування споживає енергію, відбувається інтенсивне охолодження фреону і самого випаровувача. Повітря, що продувається вентилятором через випаровувач, охолоджується і надходить у салон. А фреон після випаровувача через клапан повертається у компресор, де циклічний процес починається заново.

З часом відбувається витік фреону. В  нормі  він може сягати 15% на рік. Вкрай небажано, щоб сумарна втрата становила більше половини номінального обсягу холодоагенту. У цьому випадку в системі з'являється надто багато повітря та вологи. Часткова дозаправка при цьому може виявитися неефективною. Потрібно вакуумування системи та подальша повна заправка, тому дозаправку холодоагентом бажано проводити не рідше одного разу на  рік.  Перед  заправкою  кондиціонера  потрібно провести діагностику та перевірити  систему на герметичність.

 

Чим  заправляти кондиціонер?

 

Тип холодоагенту та його кількість зазвичай вказані на табличці під капотом або у сервісній документації .

В агрегатах, що випускалися до 1992 року, використовувався фреон типу R12 (дифтордихлорметан), який був визнаний одним із руйнівників озонового шару та заборонений для використання.

R134a (тетрафторетан) на сьогоднішній момент це одна з найпоширеніших марок фреону, не містить хлору, відповідно, він менш небезпечний для навколишнього середовища.

R1234yf (тетрафлоропропен) відрізняється від попереднього типу тим, що практично не шкодить довкіллю. Навіть якщо і проникає в атмосферу через щілини, швидко розпадається під впливом ультрафіолетового випромінювання. Потужність продуктивності нижче в порівнянні з R134a. Також він відрізняється займистістю, тому при адаптації кліматичної техніки необхідно забезпечити максимальну герметичність.

На нашому сайті можна знайти обладнання для заправки автокондиціонерів, яке може працювати з R134a і R1234yf, - автоматичні станції італійського виробника  Mahle та WT ENGINEERING , та бюджетніший варіант UNITE (Китай).   За  допомогою  установок для заправки можна обслуговувати різні модифікації автокондиціонерів, а також переводити їх з однієї марки фреону на іншу з внесенням мінімальних доробок у конструкцію.