Системи контролю тиску в шинах (TPMS) були обов’язковими для легкових автомобілів і легких вантажівок протягом багатьох років. Тепер комерційні вантажівки наслідують цей приклад. З 07 липня 2024 року всі нові комерційні вантажівки та причепи, що продаються в Європі, повинні оснащуватися системою контролю тиску в шинах, щоб попереджати водіїв про небезпечний рівень тиску в шинах.

У США впровадження TPMS у комерційні вантажівки зростає, особливо серед автопарків. Деякі транспортні засоби вже оснащені системою TPMS безпосередньо з заводу чи від дилера, інтегруючи датчики з системою CANBUS. Інші покладаються на простіші датчики типу «кришка клапана, що нагвинчується», підключені до мобільного додатку або приймача.

Незалежно від системи, переваги очевидні: кращий контроль тиску в шинах, покращена паливна ефективність і довший термін служби шин.

Що це означає для промисловості?


З глобальними платформами для вантажних автомобілів, такими як PACCAR, які впроваджують TPMS як стандарт, більше комерційних автомобілів сходитимуть із конвеєра попередньо обладнаними такими системами.


Ця зміна несе нові вимоги:

  • СТО, вантажні шиномонтажі,  ремонтні майстерні – знадобляться інструменти запуску TPMS для перевірки датчиків і повторного навчання
  • Зростання вторинного ринку – зростання кількості програмованих датчиків TPMS створить нові можливості для постачальників послуг, зросте потреба в приладах програмування датчиків.
    Программатор датчиків тиску

Протягом наступних 12-18 місяців очікуємо, що на дорогах з’явиться більше нових вантажівок із вбудованою системою TPMS. Так само, як колись легкові автомобілі, комерційні вантажівки досягають моменту, коли  датчики та технічна підтримка стануть важливими.