Геометричні кути установки коліс автомобіля щодо землі та кузова – це дуже важливий фактор, що визначає безпеку руху! 
При проектуванні кожного автомобіля інженери розраховують і задають кути геометрії коліс, виходячи з багатьох факторів і бажаного результату. 
Визначаються також і допустимі відхилення від заданих заводом-виробником значень, які дуже малі та становлять одиниці та частки кутових секунд. 


Вся підвіска автомобіля, будується на принципах керованості та широкого спектру показників, спрямованих на безпеку, практичність, зносостійкість та інші експлуатаційні показники. 
Тому розвал сходження - це одна з найважливіших характеристик підвіски автомобіля.
Висота встановлення, або висота рівня впливає на результати перевірки кутів установки коліс. 
На неї впливає навантаження, ступінь заправки паливного баку та інших ємностей з рідиною, а також перепад температур, внаслідок чого можуть змінюватися такі параметри ходової частини, як розвал-сходження та кут поздовжнього нахилу осі керованих коліс. 


Для забезпечення гарної стійкості та керованості автомобіля передні та задні колеса  встановлюють під певним кутом відносно елементів кузова, відповідно до дороги та вектора руху.

Основним параметром регулювання кутів положення коліс є геометрична вісь руху: являє собою бісектрису сумарного кута сходження коліс задньої осі. 
Задня вісь є віссю, що визначає курсове спрямування автомобіля. 
Тому всі виміри для коліс передньої осі, а також деяких допоміжних систем водія виконуються відповідно геометричної осі руху. 
В оптимальному стані геометрична вісь руху лежить у поздовжній середній площині.

                                         
Найбільшу точність та стабільність вимірів забезпечують стенди на основі 3D технології.


Дані стенди мають такі переваги:
Швидкість виконання робіт;
Низька залежність похибки виміру від горизонтальності опорної поверхні.
Немає необхідності в частому калібруванні стенду.
Висока стабільність вимірів.
Низька залежність від людського фактора (акуратність поводження, ймовірність пошкодження обладнання).

 

Вимірювальна система 3D заснована на принципі обробки зображення мішені зі спеціальним малюнком, встановленим на колесі автомобіля. 

Зображення мішеней знімається за допомогою цифрових відеокамер та обробляється за допомогою високошвидкісного процесора ПК.
Для побудови комп'ютером системи координат на таких стендах проводиться позиціонування - процедура визначення просторової орієнтації осей обертання коліс автомобіля. 


У старих стендах з вимірювальними датчиками (складними електронними приладами, порівнянними з комп'ютером, які є засобом вимірювання) для позиціонування проводиться компенсація биття кожного колеса, що вимагає вивішування коліс автомобіля.

 

У 3D-стендах система "колесо-мішень" повертається шляхом переміщення автомобіля назад на невелику відстань (20-30 см). 
При цьому кожна мітка мішені рухається по колу, центр якої лежить на осі обертання колеса. 
Вимірювальна система стенду визначає траєкторії переміщення всіх міток мішені та розраховує координати стільки ж точок осі обертання, що дозволяє з високою точністю визначити її просторове положення. 
Усі чотири колеса компенсуються одночасно.

Після цього автомобіль повертається у вихідне положення, а потім трохи прокочується вперед, відбувається ще одне обчислення 3D координат осей обертання всіх коліс.
Результати обох обчислень порівнюються, і якщо програма виявляє відмінності, пропонує повторити процедуру. Так повністю виключається помилка. 
Ця процедура на стендах 3D проводиться швидше і точніше, ніж на традиційних стендах, що, безперечно, є ще однією незаперечною перевагою.